၃၁
ႏွင္းမႈန္ရီထဲက
တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ျပဴထြက္ျပ
ေလွငယ္ရြက္ ျဖဴဆြ။ ။
ဂကိုကု(၁၈ ရာစု ေစာေစာပိုင္း)
၁၈ရာစု
ေခတ္ဦးက စာဆိုဂကိုကု၏ ဟိုကၠဴ။ ထူးထူးျခားျခားမဟုတ္။
ျမင္ကြက္ကေလးတစ္ခုကို ဖမ္း၍ မွတ္တမ္းတင္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆိုခ်င္လွ်င္
ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေတြးလွ်င္ကား ဤသို႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ႏွင္းပိတ္ေအာင္ေ၀ေနသည္။ ေတာကိုလည္း မျမင္ရ။ ေတာင္ကိုလည္း မျမင္ရ။ မိမိ
မ်က္ႏွာမူရာ ေလးငါးလွမ္းအကြာကိုမွ် မျမင္ရ။ ျမစ္ထဲေခ်ာင္းထဲ
ပင္လယ္ထဲတြင္ကား ေျပာစရာမရွိေတာ့ၿပီ။ ထိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ မည္သူမွ်
အလုပ္ဆင္းမည္မဟုတ္။ ေက်းငွက္မွ်လည္း တြန္မည္မဟုတ္ဟု ထင္ဖြယ္ရွိသည္။
သို႔ေသာ္လည္း သတၱ၀ါတို႔ကား လႈပ္ရွားေနႏိုင္မွ စား၀တ္ေနေရး ဖူလံုမည္။
ပူလြန္းသည္၊ ေအးလြန္းသည္၊ ရက္ရာဇာ ျပႆဒါး ေရြးေန၍မျဖစ္။
အလုပ္ခြင္၀င္ရမည္ပင္။ ယခုလည္း ႏွင္းေတာထဲတြင္ ေလွရြက္ကို မၾကာခဏ ျမင္ရသည္။
ေရလုပ္သားမ်ား ငါးရွာရန္ ပင္လယ္ထဲ ရြက္လႊင့္သြားေနၾကသည္တကား။
________________________________________
၃၂
ဆန္မရွိတဲ့အခါ
ဘူးလည္သီးေျခာက္အထဲမွာ
သမီးလွပန္းပါ။ ။
ဗသွ်ိဳး (၁၆၄၄-၁၆၉၄)
ဗသွ်ိဳး၏
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္။ ဗသွ်ိဳးသည္ ဆမူရအိ သူရဲေကာင္းမ်ိဳး၀င္ျဖစ္သည္။ ကံေကြ်းခ်
အရွင္တစ္ဦးထံတြင္ အမႈထမ္းသည္။ အရွင္၏သားႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသည္။
၀ါသနာခ်င္းတူ၍ ဟိုကၠဴကို အတူတူေလ့လာၾကသည္။ ေရးၾကသည္။ သို႕ေသာ္လည္း
အရွင့္သား ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေသဆံုးေသာအခါ ဗသွ်ိဳးသည္ မင္းမႈထမ္းအလုပ္ကို
စြန္႔၍ ဟိုကၠဴစာဆိုအျဖစ္ အသက္ေမြးသည္။ လက္ရွိ ဟိုကၠဴ၀ါဒအတိုင္း ေရးသည္။
တပည့္မ်ားကိုသင္ေပးသည္။ ထိုအခိုက္တြင္ သဘာ၀ကို အထူးေလ့လာသည္။ လူ႔သေဘာကို
အထူးႏွလံုးသြင္းသည္။ သို႔ေလ့လာႏွလံုးသြင္းရင္း မိမိကိုယ္တိုင္ ဟိုကၠဴ၀ါဒကို
ေတြ႕ရွိပ်ိဳးေထာင္ ေမြးျမဴသည္။ တပည့္မ်ားကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးသည္။
သူ၏အက်င့္မွာ
စား၀တ္ေနေရးတြင္ အလြန္ၿခိဳးၿခံသည္။ ရသမွ်ႏွင့္ တင္းတိမ္သည္။
ေတြ႕သမွ်ႏွင့္ ေရာင့္ရဲသည္။ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ရာတြင္ တဲငယ္ေဆာက္၍
စာေပၾကည့္ရႈ ျပဳစုေလ့ရွိသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ရပ္ေ၀းသို႔ ခရီးရွည္ထြက္၍
ရာဇ၀င္တြင္ေသာ ေနရာမ်ား၊ သာသနာ၀င္တြင္ေသာ ေနရာမ်ားကို လွည့္လည္ၾကည့္ရႈ
ၾကည္ႏူးသည္။ ခရီးအေတြ႕အႀကံဳတို႔ကို အေျချပဳလွ်က္ ခရီးသြားမွတ္တမ္းေရးသည္။
ကဗ်ာဖြဲ႕သည္။
အထက္ပါကဗ်ာသည္
သူ၏ဘ၀ကို တစ္စြန္းတစ္စ ေဖၚျပသည္။ ဗသွ်ိဳးသည္ မိမိ၏၀မ္းေရးအတြက္
မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တပည့္မ်ားကို မွီခိုရသည္။ မိမိ၏တဲအျပင္ဘက္တြင္ ဆန္ထည့္ရန္
ဘူးလည္သီးေျခာက္ကို ထားသည္။ မိတ္ေဆြမ်ား၊ တပည့္မ်ားက ဆန္ႏွင့္
တျခားစားဖြယ္တို႔ကို ထည့္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သေရာႀကီးခိုင္း၍ ဆန္ရွားေသာ
အခါမ်ား၌ကား ဆန္မထည့္ႏိုင္ၾက။ ဆန္အစား သမီးလွပန္းဟုေခၚေသာ ပန္းကို
ထိုးလာၾကသည္။ ဗသွ်ိဳးသည္ လူအမ်ားနည္းတူ မုေယာစပါး၊ ကန္စြန္းဥ၊ လယ္ပင္
လယ္ရြက္မ်ားႏွင့္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ေလသည္။
_____________________________________
၃၃
ဆံပင္ျဖဴႏႈတ္ရာ
ေခါင္းအံုးေအာက္က ၾကမ္းျပင္မွာ
ပုရစ္ေအာ္ေနပါ။ ။
ဗသွ်ိဳး
အိုမင္းၿပီျဖစ္ေသာ ဗသွ်ိဳးသည္ မိမိလဲေလ်ာင္းရာ တဲေအာက္မွ ပုရစ္၏ စိတ္ငယ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အသံကို ၾကားရေသာအခါ စိတ္ငယ္မိပံုရသည္။
_______________________________________
၃၄
ငွက္လက္မညိဳညိဳ
မွ်စ္စို႔ ၀ါးရံုေတာတခို
ဇရာေတးကိုဆို။ ။
ဗသွ်ိဳး
ေႏြရာသီ
ေစာေစာပိုင္း။ ၀ါးေတာတြင္ မွ်စ္စို႔မ်ားထြက္ေနၾကၿပီ။
ေႏြဦးေပါက္အခ်ိန္မွစ၍ ၀ါးခက္တြင္နားကာ ငွက္လက္မကေလး ေတးဆိုခဲ့သည္။ ယခု
သူ႔ေတးသံသည္ အိုမင္ရင့္ေရာ္လာၿပီ။ အားေလ်ာ့ေပ်ာ့ညံ့လာၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း
မွ်စ္စို႔တို႔မွာကား ထြားထြားက်ိဳင္းက်ိဳင္းႏွင့္ သန္စြမ္းႏုပ်ိဳ၍
ေကာင္းဆဲ။ ငွက္လက္မေတး၏ အိုမင္းျခင္း၊ မွ်စ္စို႔တို႔၏ ႏုပ်ိဳျခင္း
ဤဆန္႔က်င္ဖက္တရားႏွစ္ပါးကို ၀ါးရံု ၀ါးေတာေလာကတြင္ တြဲဖက္ ယွဥ္ျပထားသည္။
သတိမျပဳလိုၾကေသာ္လည္း မေရွာင္သာ မလႊဲသာ ျဖစ္တတ္သည့္ ေလာကဓံတစ္ရပ္ကို
ႏွလံုးသြင္းရန္ျဖစ္သည္။ ဗသွ်ိဳးကိုယ္တိုင္မွာ ရင့္ေရာ္ၿပီ။ တပည့္မ်ားမွာ
ပ်ိဳမ်စ္ဆဲ။ ဗသွ်ိဳး ဆင္ျခင္မိမည္မွာ မလြဲ။
__________________________________________
၃၅
ေဖေဖ ေမေမအား
လြမ္းမိပါတယ္ ခါမနား
ရစ္ငွက္ ေအာ္သံၾကား။ ။
ဗသွ်ိဳး
ရစ္ငွက္သည္
သားသမီးငယ္မ်ားကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ေစာင့္ေရွာက္သည္ဟု ဂ်ပန္မ်ား
အယူရွိပါသည္။ စာဆိုႀကီး ဗသွ်ိဳးသည္ မိမိ၏ ေက်ာင္းသခၤန္းအနီး ေတာစပ္တြင္
စႀကၤန္ေလွ်ာက္၍ သဘာ၀အလွကို ေလ့လာခံစားေနသည္။ ထိုအခိုက္ ခ်ံဳပုတ္အထဲမွ
ရစ္ငွက္ေအာ္သည္ကို ၾကားလိုက္ရသည္။ သားငယ္၊ သမီးငယ္မ်ားကို ခ်စ္ေသာ
ရစ္ငွက္။ သားငယ္၊ သမီးငယ္မ်ားကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ရစ္ငွက္။
ဤေနာက္ေက်ာခံ အသိတရားသည္ ဗသွ်ိဳး၏ ရင္ထဲ၌ ကြယ္လြန္သူ အမိအဖအား သတိရ
လြမ္းဆြတ္တတ္သည့္စိတ္ကို ႏႈိးဆြလိုက္သည္။ ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ိဳးအရြယ္သို႔
ေရာက္ေနလင့္ကစား လူတို႕သည္ အမိအဖ၏ ခ်စ္ခင္မႈ၊ ၾကင္နာမႈ၊ ကာကြယ္
ေစာင့္ေရွာက္မႈတို႔ကို ေတာင့္တမိၾကစၿမဲ။ အားကိုးရာမဲ့ အေျခအေနသို႔
ေရာက္ေနေသာအခါ အမယ္ေလး၊ အဘေလးဟု မတမ္းတသူ ရွိႏိုင္ပါမည္လား။ မိဘေက်းဇူး
အနႏၱ။
________________________________________
၃၆
လက္ထဲယူလိုက္လွ်င္
မ်က္ရည္ပူတြင္ ေပ်ာ္မည္ထင္
ေဆာင္းဦး ႏွင္းခဲသြင္
ဗသွ်ိဳး
၁၆၈၄
ခုႏွစ္တြင္ ဗသွ်ိဳးသည္ ဇာတိရပ္ရြာသို႔ ခဏျပန္ေရာက္သည္။အသက္ ၄၀
အရြယ္ျဖစ္ေနၿပီ။ ဗသွ်ိဳးသည္ ေလာကဓံတရားမ်ားကို ခံႏိုင္ရည္ရွိေအာင္
က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနသူ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္လင့္ကစား ဇာတိရပ္ရြာတြင္
ကြယ္လြန္သူမိခင္၏ ဆံပင္စုကို ျမင္ရေသာအခါ စိတ္တုန္လႈပ္သြားသည္။
မေအာင့္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္၍ အထက္ပါကဗ်ာျဖင့္ မႈတ္ထုတ္လိုက္သည္။ မိခင္ဆံပင္ကို
လက္ထဲထည့္လိုက္လွ်င္ လြမ္း၍က်ေသာ မ်က္ရည္ပူတြင္ ႏွင္းခဲအရည္ေပ်ာ္သလို
ေပ်ာ္သြားလိမ့္မည္ထင္ေၾကာင္း ေရးဖြဲ႕ျခင္းျဖစ္သည္။ ၀ဏၰ ၁၇ လံုးမွ်ျဖင့္
ဖြဲ႕လိုက္သည့္ ႀကီးမားက်ယ္ေျပာေသာ အလြမ္းဟိုကၠဴပါေပတည္း။ ပူတယ္ေလ၊ ဆယ္ေနကဲ
ဆိုေသာ ျမန္မာသီခ်င္းႏွင့္ နင္လား ငါလား ပါေပတည္း။ ဂ်ပန္ကဗ်ာက အေသးကိုျပ၍
အႀကီးကုိ ျမင္ေစသည္။ ျမန္မာသီခ်င္းက အႀကီးကိုျပ၍ အႀကီးကို ျမင္ေစသည္။ ဤကား
ျခားနားခ်က္။
_____________________________________
၃၇
သစ္ကိုင္းေျခာက္မွာနား
က်ီးငွက္တစ္ေကာင္ပါလား
ေဆာင္းဦး ညဥ့္ေမွာင္ၾကား။ ။
ဗသွ်ိဳး
လြန္ခဲ့ေသာ
ေနြရာသီ၏ အပူဓါတ္ႏွင့္ လာလတၱံ႕ေသာ ေဆာင္းရာသီ၏ အေအးဓါတ္တို႔ လြန္ဆြဲရာ
ေန႔ပူ၍ ညခ်မ္းသည့္ ေဆာင္းဦးရာသီ ၾကားကာလတြင္ သစ္ရြက္မ်ားေႁကြသည္။
ျမင္ကြင္းမ်ား ေျခာက္ေသြ႕သည္။ လူအပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ သဘာ၀ေလာကႀကီးသည္
အင္အားဆုတ္ယုတ္ ႏြမ္းလ်လွ်က္ရွိသည္။ ေဆာင္းဦးရာသီ မိုးခ်ဳပ္စ
ရီေ၀မိႈင္းျပေသာ အခ်ိန္။ အရြက္မရွိ ညွိဳးေျခာက္ေနေသာ သစ္ကိုင္း။
နက္ေမွာင္ေသာ က်ီးငွက္။ ဤအခ်ိန္၊ ဤေနရာႏွင့္ ဤက်ီးငွက္တည္းဟူေသာ
ေဆးမည္သံုးခုျဖင့္ စိတ္ငယ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ပန္းခ်ီကားကို
ဗသွ်ိဳးေရးျခယ္လိုက္သည္။ သပိတ္လြယ္ ေတာင္စကိုင္းဆီက၊ စိတ္ငယ္ဖြယ္
အေမွာင္ဆိုင္းျပန္ေတာ့၊ ေမာင္မႈိင္းျဖင့္ ပူေတာ္မူ ဆိုေသာ
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ စာကို ေျပး၍ သတိရမိေစသည္။ ဂ်ပန္ကဗ်ာက
စိတ္ငယ္ဖြယ္ဆိုေသာ စကားကိုမသံုး။ ျမန္မာကဗ်ာက သံုးသည္။ ျခားနားခ်က္။
________________________________________
၃၈
ေခါင္းျဖဴလွိဳင္း ဒီေရ
၀င္းေပါက္ထိေအာင္ လွိမ့္တက္ေန
ေဆာင္းဦး လ၀န္းေငြ။ ။
ဗသွ်ိဳး
၀င္းတံခါးထိေအာင္
တ၀ုန္း၀ုန္းျမည္ဟီး၍ တက္လာ ပုတ္ခတ္ေနေသာ ဒီလႈိင္းထဲတြင္
ေဆာင္းဦးရာသီ(သရဒဥတု)၏ လျပည့္၀န္းအရိပ္သည္ လႈိင္းစီး၍တက္လာလိုက္၊
လႈိင္းႏွင့္အတူ ကြဲပ်က္သြားလိုက္ ျဖစ္ေနသည္။
ေဆာင္းဦးလေရာင္သည္
လြမ္းစိတ္ေဆြးစိတ္္ကို အားေပးလႈံ႕ေဆာ္သည္။ ဗသွ်ိဳး၏ ရင္တြင္းတြင္ လ၀န္း၏
တည္ၿငိမ္မႈႏွင့္ ဒီလႈိင္း၏ လႈပ္ရွားမႈတို႔ လြန္ဆြဲေနပံုရပါသည္။
__________________________________________
၃၉
ခေမာက္လည္း မပါ
မိုးေအး မိုးခ်မ္း ရြာလို႔လာ
မမႈ မမႈပါ။ ။
ဗသွ်ိဳး
လူတို႔သည္
ပူလွ်င္လည္း ပူျပန္ၿပီ။ ေအးလွ်င္လည္း ေအးျပန္ၿပီ။ ေျခာက္လွ်င္လည္း
ေျခာက္ျပန္ၿပီ။ စိုလွ်င္လည္း စိုျပန္ၿပီ။ ေက်နပ္သည္မရွိ။ ဘည္းတတ္
တြားတတ္သည္။ ဗသွ်ိဳးကမူ စိတ္ကိုထိန္းသည္။အားကိုတင္းသည္။
မိုးကတဖြဲဖြဲရြာလာသည္။
မိုးဒဏ္ကိုကာကြယ္ရန္ ခေမာက္မွ်လည္း ခရီးသည္ဗသွ်ိဳးမွာ ပါမလာ။သို႔ေသာ္လည္း
ဗသွ်ိဳးက ဘာျဖစ္ေသးလဲ ဟု တင္းခံလိုက္သည္။ အဆိုးတရားကို အသိတရားႏွင့္
ဆင္ျခင္ကာ ခံႏိုင္ရည္ရွိရန္ ဗသွ်ိဳးနည္းျပလိုက္သည္။ ခေမာက္မပါပဲ၊
မိုေအးမိုးခ်မ္း ေစြမစဲ၊ ဘာျဖစ္ေသးလဲ ဟု ျပန္လွ်င္လည္း ျပန္ႏိုင္ပါမည္။
____________________________________
၄၀
ခရီးသည္ဟု ဗ်ာ
ကြ်ႏု္ပ္အမည္ ေခၚၾကပါ
ေဆာင္းတြင္း မိုးဦးရြာ။ ။
ဗသွ်ိဳး
၁၆၈၇
ခု၊ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ဗသွ်ိဳးသည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ခရီးရွည္ထြက္ျပန္သည္။
ခရီးထြက္ခါနီး မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တပည့္မ်ားက သူ႔ကို ဧည့္ခံေကြ်းေမြး
ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အထက္ပါဟိုကၠဴသည္ ထိုအခါ သူေရးေသာ ကဗ်ာ ျဖစ္သည္။
ဗသွ်ိဳးသည္
ေက်ာင္းသခၤန္းေဆာက္၍ ရေသ့ရဟန္းသဖြယ္ ၿခိဳးၿခိဳးၿခံၿခံႏွင့္
တစ္ကိုယ္တည္းေနရာမွ ခရီးရွည္ ထြက္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာ၍ ၁၆၈၄ ခုတြင္
တစ္ႀကိမ္ထြက္ခဲ့ၿပီ။ ယခုတစ္ဖန္ ထြက္ျပန္ဦးမည္။ ထို႔ေၾကာင့္
မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ တပည့္မ်ားအား သူ႔ကို ခရီးသည္ဟူ၍သာ ေခၚၾကပါေတာ့ဟု
ေမတၱာရပ္ခံပံုရပ္သည္။
ေဆာင္းရာသီ၏
ပထမ မိုးတစ္မ ရြာၿပီ။ ေနာက္ ဆက္လက္ရြာစရာေတြ ရွိေသးသည္။ ႏွင္းပြင့္လည္း
က်ဦးမည္။ ေလေအးလည္း တိုက္ဦးမည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူမၿဖံဳပါဘူး။ ခရီးရွည္ကို
ဆံုးခန္းတိုင္ေရာက္ေအာင္ ထြက္ပါမည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
____________________ ဆက္ပါဦးမယ္ ____________________
0 comments:
Post a Comment