သားျပည့္နဲ႔ ေရးေပးပါ

ကၽြန္မ ငယ္စဥ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ဆယ္တန္းကာလ။ ကၽြန္မတက္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းက  စည္းကမ္း တင္းၾကတ္ေသာ္လည္း၊ ပညာထူးခၽြန္လူရည္ခၽြန္ေက်ာင္းသူမ်ား ေပၚထြက္ခဲ့ေသာ္လည္း၊ မိန္းကေလး သီးသန္႔ေက်ာင္း ျဖစ္တာမို႔ သမီးရည္းစား အရႈပ္အရွင္းကိစၥ မရွိေပမယ့္ ထံုးစံအတိုင္း မိန္းကေလးအခ်င္းခ်င္း အခ်စ္ေတာ္ထားၾကပါတယ္။ ကၽြန္မက ေက်ာင္းမွာ စာေတာ္၊ ဥာဏ္ေကာင္းေပမယ့္ စာႀကိဳးစားရေကာင္းမွန္း မသိတဲ့အထဲမွာ ပါတယ္။ ဘာသာရပ္ေတြမွာ အမွတ္ျပည့္ရလည္း အရမ္းႀကီး ၀မ္းသာတယ္ မရွိ၊ အမွတ္နည္းခဲ့လည္း ၀မ္းနည္းရေကာင္းမွန္း၊ ပိုႀကိဳးစားရေကာင္းမွန္း မသိတဲ့ လူစားမ်ဳိးပါ့။ ထူးျခားတာက  ေက်ာင္းမွာ ကၽြန္မက လူခ်စ္လူခင္ ေပါတယ္။ အရိုက္ၾကမ္းလို႔၊ မ်က္ႏွာထားတည္လို႔  ေက်ာင္းသူေတြ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ေအာင္ ေၾကာက္ရတဲ့ ဆရာမေတြကအစ ခ်စ္တာခံရတယ္။
ေနာက္… ကၽြန္မရဲ႕ထူးျခားခ်က္က ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ခ်စ္ခင္ေလးစားေပမယ့္ သာမန္ထက္ ပိုၿပီး မေၾကာက္တတ္ခဲ့ဘူး။ အဲ့ဒီ အထက္တန္း ေက်ာင္းသူဘ၀တုန္းက တီထြင္ဖန္တီးရတာေတြကို ကၽြန္မ စိတ္၀င္စားတယ္။ ကႀကီးခေကြး စာလံုးေလးေတြကို လွေအာင္ လက္ေရးထြင္ ေရးတယ္။ လက္မွတ္လွလွေလးေတြ အထိုးက်င့္တယ္။ ေက်ာင္းရင္ဖံုး အိက်ၤ ီအျဖဴကို စည္းကမ္း ညီညြတ္ယံု
မွ်မက ပိုလွေအာင္ ၾကယ္သီးေလးေတြ၊ လည္ပင္းပံု လွလွေလးေတြကို စက္ဆရာနဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး  ထူးထူးဆန္းဆန္း တီထြင္ခ်ဳပ္၀တ္တယ္။ ေယာက်ာ္းစီး သည္းႀကိဳးအျပားနဲ႔ ကတၱီပါ ဖိနပ္ေတြကို ေရာင္စံုစီးတယ္။ ကၽြန္မ ေက်ာင္းစာအုပ္ အဖံုးေလးေတြမွာ ပန္းပြင့္ေတြ၊ ငွက္ကေလးေတြ စကၠဴနဲ႔ခ်ဳိးၿပီး ေကာ္နဲ႔ကပ္တယ္။ ကလစ္ေလးေတြကိုလည္း ပန္းပြင့္ေလးေတြ ကိုယ္တိုင္ကပ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေပးတတ္တယ္။ လြယ္အိတ္ အျပင္ဘက္ေလးေတြမွာ အရုပ္ေလးေတြ ၿခိတ္တတ္တယ္။
အဲ့ဒီက တဆင့္တက္လာေတာ့ ရြယ္တူ မိန္းကေလးေတြထက္ ကံေကာင္းစြာ ရခဲ့တဲ့ အခြင့္အေရးကေတာ့ ဘယ္စာအုပ္မဆို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖတ္ခြင့္ရေနခဲ့တာပါဘဲ။ မိဘႏွစ္ပါးရဲ႕ ေက်းဇူးနဲ႔ ငယ္စဥ္ မူလတန္းေက်ာင္းသူဘ၀ထဲက စာေတြ ဖတ္ခဲ့တဲ့ကၽြန္မ၊ အထက္တန္းေရာက္ေတာ့ အခ်စ္၀တၱဳေတြလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖတ္ခြင့္ရလာတယ္။ အဲ့ဒီထဲက ဗီဇလားမသိ၊ ဖတ္ထားသမွ် ဇာတ္ေကာင္ေနရာ ၀င္ခံစားၿပီး၊ ကၽြန္မ ကဗ်ာေလးေတြ ေရးတတ္လာတယ္။ အခ်စ္အေၾကာင္း ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ လွလွနဲ႔ စာႏုေလးေတြ ကူးမွတ္ထားၿပီး ျပန္ေရးတဲ့ စာအုပ္သီးသန္႔ ထားတတ္လာတယ္။
အဲ့ဒီမွာ အခ်စ္ေတာ္ထားတဲ့ မိန္းကေလးေက်ာင္းဆိုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ အခ်စ္ေတာ္ေတြအတြက္ အခ်စ္ေတာ္စာေတြ မုန္႔၀ယ္ေကၽြးခိုင္းၿပီး ဒိုင္ခံေရးခိုင္းတယ္။ ကၽြန္မကလည္း ေရးတာမွာ က်က်နန လက္ေရးလွလွ လက္မွတ္လွလွေလးနဲ႔ေရး၊ ေက်ာင္းေရွ႕မွာ ပလတ္စတစ္အခင္းေလးေပၚ ျဖန္႔ခင္းထားၿပီး ေရာင္းတဲ့ ေမာင္ပန္းေမႊးရဲ႕သံုးေၾကာင္းကဗ်ာပါတဲ့  ပန္းခ်ီပံုလွလွနဲ႔ စာအိတ္ေလးေတြနဲ႔ အိတ္စိုက္၀ယ္ၿပီး  ထည့္ေပးလိုက္ေသးတယ္။ ကၽြန္မေရးေပးတဲ့ စာေတြေၾကာင့္ အဆင္ေျပသြားတဲ့ အခ်စ္ေတာ္စံုတြဲေတြ မနည္းဘူး။ အခ်စ္ေတာ္စာေတြ ခိုးေရးတုန္း ဆရာမေတြ မိရင္လည္း ကၽြန္မ အဆူခံလိုက္တာဘဲ။ ဆရာမေတြက အတန္းထဲမွာ စာလည္းေတာ္၊ ဟာသဇ၀နဥာဏ္လည္း ရႊင္၊  ခ်စ္လည္းခ်စ္၊ သြက္သြက္လက္လက္ ပါေလရာငါးပိခ်က္ဆိုေတာ့ “ တီခ်ယ္ကလည္း သူတို႔ကို မေရးခိုင္းဖို႔ ေျပာထားတာပဲ၊ သမီးကို သူတို႔ အတင္းပဲ လာလာေရးခိုင္းေနတာ.. ” လို႔ မ်က္ႏွာေသေလးနဲ႔ ေျပာလိုက္ရင္၊ ဆရာမေတြက ကၽြန္မေရာ၊ ေရးခိုင္းသူေတြကိုပါ  “ေနာက္ထပ္ေတြ႔ရင္ အေသပဲ…” ဆို ဆူတာ အၿမဲခံရတယ္။
အခ်စ္ေတာ္ထားတာက မိန္းကေလးေက်ာင္းမွာ ေရပန္းစားၿပီး၊ အခ်စ္ေတာ္စာေတြ သူမ်ားအတြက္ ေရးေပးေနေပမယ့္ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္က အခ်စ္ေတာ္ကိစၥ ကင္းတယ္လို႔ဆိုရင္ ယံုၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ပါ… ေယာက်္ားရွာလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔၊  မိန္းကေလးအခ်င္းခ်င္း ႀကိဳက္ၾကတာကို ဘယ္လိုမွကို ကၽြန္မ ခံစားလို႔ မရခဲ့ဘူး။ (ဒါေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ပထမႏွစ္မွာ အိမ္က လူႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ၿပီး တစ္ခါထဲနဲ႔ ေနာက္ေကာက္က်သြားတာ ျဖစ္ေလာက္တယ္)။ ကိုယ့္ကိုယ္ စာလာေပးလည္း ဟာသလုပ္ၿပီး ဆရာမဆီကို “တီခ်ယ္..ဒီမွာ စာေတြ လာေပးေနတယ္… သမီးေရးတာေလာက္ေတာင္ မေကာင္းဘူး… လက္ေရးကလဲ ဆိုးမွဆိုး… တီခ်ယ္ဖတ္ၾကည့္” ဆို ဘရုတ္က်ၿပီး တစ္ဖက္လွည့္နဲ႔ ဆရာမကို ေပးဖတ္လိုက္ေတာ့ ေနာက္ဆို ကၽြန္မကို လန္႔ၿပီး စာကို မေပးရဲၾကေတာ့ဘူး။
အဲ့ဒီမွာ သူမ်ားထက္ထူးေအာင္ လုပ္ခဲ့ဘူးတာက ဆယ္တန္းအေရာက္မွ လုပ္တဲ့ ေအာ္တိုဂရပ္ဖ္ စာအုပ္။ အဲ့ဒီစာအုပ္က သူမ်ားေတြလို ေက်ာင္းသူအခ်င္းခ်င္း ေရးခိုင္းတာမဟုတ္၊ ဆရာမေတြကို လိုက္ေရးခိုင္းခဲ့တာ။ ကၽြန္မတို႔ေခတ္က အတန္းထဲမွာ ဆရာမေတြကို ခ်စ္ခင္ေလးစား   ေၾကာက္ရြံ႕ရေတာ့ ဆရာမေတြကို ကၽြန္မ ေအာ္တိုဂရပ္ဖ္ ေရးခိုင္းမယ္ဆိုေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမေတြက လန္႔ၿပီး တားၾကတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက ေအာ္တိုဂရပ္ဖ္စာအုပ္ဆိုတာ အခုေခတ္လို မရွိေလေတာ့ ရိုးရိုး ဗလာစာအုပ္ေလးနဲ႔ပဲ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဆရာမေတြကို “ သမီး ဆယ္တန္းေအာင္လို႔ တီခ်ယ္တို႔နဲ႔ ခြဲရရင္ အလြမ္းေျပ ျပန္ဖတ္ဖို႔၊ တီခ်ယ္တို႔ရဲ႕ဆံုးမစာေတြကေန ခြန္အားေတြ သမီးယူဖို႔၊ ေရးေပးပါ တီခ်ယ္ရယ္ ” ဆို ေျပာျပၿပီး ေရးခိုင္းတယ္။
 
ျမေသြးနီရဲ႕ Auto စာအုပ္ေလး
အဲ့ဒီစာအုပ္ထဲမွာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးကစလို႔၊ ကၽြန္မခ်စ္ရတဲ့ အထက္တန္းျပဆရာမမ်ား၊ အေဖ၊ အေမနဲ႔တကြ ဘယ္သားသမီး၊ ဘယ္ေျမးမွာမွ မရွိႏိုင္တဲ့ ကၽြန္မအဘိုးရဲ႕ လက္ေရးနဲ႔ အမွတ္တရ ေအာ္တိုဂရပ္ဖ္ေလးပါ ပါ၀င္ေနခဲ့တယ္။
  
အဘိုးရဲ႕အမွတ္တရ
အေဖက ဖလင္ေကာ္ျပားေလးနဲ႔ ဖံုးေပးထားတဲ့ ေအာ္တိုဂရပ္ဖ္စာအုပ္ေလးကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၇ႏွစ္တိုင္ ၾကာတဲ့ အခုအခ်ိန္အထိ္ ကၽြန္မ တရိုတေသ သိမ္းထားဆဲျဖစ္တယ္။
 
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးရဲ႕ အမွတ္တရ

အခ်ိန္ရာသီ စက္၀န္းက တစ္ပတ္ျပန္လည္တာ ထံုးစံပါဘဲ။ ျမေသြးနီရဲ႕ သားေတာ္ေမာင္ သားျပည့္က စကၠဴေလးေတြ လက္တစ္၀ါးစာ ပိုင္းျဖတ္ခ်ဳပ္၊ သူ႔စိတ္ကူးနဲ႔ ဇာတ္လမ္းထြင္ေရးၿပီး ကာတြန္းရုပ္ေလးေတြ ဆြဲ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေပးတယ္။ စာအုပ္အၾကမ္းထဲမွာ အတန္းထဲ ထိုင္ကစားလို႔ရတဲ့ ကစားနည္းအသစ္ေတြ ထြင္တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့လ လပတ္စာေမးပြဲ ေျဖကာနီးမွာ သားေတာ္ေမာင္ သားျပည့္က ကၽြန္မကို ပူဆာတယ္။
“ ေမေမ… ဒီတစ္လ စာေမးပြဲၿပီးရင္ အရင္လို ေၾကးအိုးမတိုက္နဲ႔၊ ေရးေပးပါစာအုပ္ ၀ယ္ေပးပါ”
အေမတူ အစားမက္တဲ့ သားျပည့္က စာေမးပြဲၿပီးတိုင္း တိုက္ေနၾက သူ သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ေၾကးအိုးကို ျငင္းၿပီး အခုလို ေျပာလာေတာ့ ကၽြန္မ နားထဲ ေထြးသြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ေမးမိတယ္။
“ ဘာလဲ.. သားေျပာတဲ့ ေရးေပးပါ စာအုပ္ဆိုတာ ”
“ သူငယ္ခ်င္းေတြက သားအတြက္ ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို အမွတ္တရ ေျဖေပးတဲ့ စာအုပ္ေလ ”
သားျပည့္ ရွင္းျပေတာ့မွ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္ကထားခဲ့ဘူးတဲ့ ေအာ္တိုဂရပ္ဖ္လို စာအုပ္မွန္း ရိပ္မိေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ လက္၀ါးျခင္းရိုက္၊ လက္မျခင္းဖိႏွိပ္ၿပီး ၀ယ္ေပးပါမယ္ဆို ကတိေပးခဲ့ရတယ္။ ေက်ာင္းစာလုပ္ခ်ိန္မွာ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ သူငယ္ခ်င္းေတြကို မေရးခိုင္းရဘူးဆို ကတိျပန္ေတာင္းရေသးတယ္။
ဒါနဲ႔ ကိုယ္က ဘယ္မွာ ၀ယ္ရမယ္ဆိုတာ နားမလည္ေတာ့ စာေမးပြဲေနာက္ဆံုးေန႔မွာ ရံုးက ညီမငယ္တစ္ေယာက္ကို အကူညီေတာင္းၿပီး ၀ယ္ခိုင္းရတယ္။ တစ္အုပ္ ၁၅၀၀က်ပ္၊ အေရာင္လွလွေလးနဲ႔ လက္တစ္၀ါးစာအရွည္ စာအုပ္ေလး။ လွန္ေလွာေလ့လာၾကည့္ေတာ့ ၁၃ေယာက္စာေမးခြန္းေလးေတြနဲ႔၊ အေျဖေရးဖို႔ ေနရာေလးေတြ လုပ္ေပးထားတဲ့ ကေလးေတြ ႏွစ္သက္မယ့္ စာအုပ္ေသးေသးေလး။ စာအုပ္ရတဲ့ေန႔က အေရွ႕ဆံုးမွာ သူအရင္ ေရးမယ္ဆို ေျပာၿပီး သားျပည့္တစ္ေယာက္ တကုတ္ကုတ္နဲ႔ ထိုင္ေရးေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက သူဘာေတြ ေရးတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မလည္း ဂရုမျပဳမိခဲ့ပါဘူး။
မေန႔ညက သူ႔ေက်ာင္းက ျမန္မာစာဆရာမက စာစီစာကံုးႏွစ္ပုဒ္ အိမ္စာအျဖစ္ အၿပီး   ေရးခဲ့ရမယ္ေျပာလို႔ ည ကိုးနာရီထိုးတာေတာင္ စာစီစာကံုး ထိုင္ေရးေနရတယ္။ ကၽြန္မလည္း သူ႔ေဘးနားထိုင္ ျခင္ယပ္ေပးေနရင္း သူ႔ေက်ာင္း ေက်ာပိုးအိတ္ရဲ႕ အျပင္ဘက္ ဇစ္ကို လက္က အၿငိမ္မေန ဖြင့္လိုက္မိတယ္။  အဲ့ဒီမွာ ေဘးအိတ္ထဲက ကၽြန္မ၀ယ္ေပးခဲ့တဲ့ ေအာ္တိုစာအုပ္ေလး ထြက္လာတယ္။ ကၽြန္မက သတိရသြားၿပီး “သူငယ္ခ်င္းေတြ ေရးခိုင္းျဖစ္ေသးလား၊ ေမေမ ဖတ္ၾကည့္ရေအာင္ ” လို႔လည္း ေျပာေရာ သားျပည့္တစ္ေယာက္ ရွက္ေသြးျဖန္းၿပီး စာအုပ္ကို လုပါေတာ့တယ္။
“ သား မဖတ္ေစခ်င္ရင္ ေမေမ မဖတ္ပါဘူး၊ ဘာေတြမ်ား ေပးမဖတ္ႏိုင္စရာ ရွိလို႔လဲ” လို႔လည္းေျပာေရာ..
“ ကဲပါေလ.. ေမေမ ဖတ္ခ်င္ရင္ ဖတ္ပါ၊ ၿပီးရင္ေတာ့ မရယ္ရဘူးေနာ္၊ သား အပါအ၀င္ ေယာက်ာ္းေလးသူငယ္ခ်င္း ငါးေယာက္ ေရးထားၿပီးၿပီ” လို႔ ေျပာလာပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ေခါင္းညိမ့္ျပလိုက္မိရင္ ပထမ စာမ်က္ႏွာက စဖတ္မိတယ္။
 
ပထမစာမ်က္ႏွာ
ကိုယ့္ကိုယ္္ကို ဒီလို ေခၚတယ္..ဆိုတာကို “ငါ” လို႔ သားျပည့္ ေျဖထားလို႔ ကၽြန္မ ၿပံဳးမိတယ္။ သူ႔သူငယ္ခ်င္း “သုထူးေအာင္” က်ေတာ့ အဲ့ဒီေမးခြန္းကို  “ ေဟ့ေကာင္ သုထူးေအာင္ ” ဆိုေရးေပးထားတာေတြ႔ရလို႔ ကၽြန္မ ရယ္ခ်င္ရက္လက္တို႔ ျဖစ္သြားရတယ္။
 
ဒုတိယစာမ်က္ႏွာ
စားစရာ…ကို ေျဖထားတာက ၾကည့္… သူအစားပုတ္တာ သူငယ္ခ်င္းေတြ သိကုန္ၿပီေပါ့။ သားျပည့္ ႀကိဳက္တဲ့ ျပည္ပက သရုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ေတြရဲ႕ နာမည္အခ်ဳိ႕ကို ျမင္ေတာ့ ကၽြန္မမ်က္လံုးေတာင္ ျပဴးသြားရတယ္။ သူက ေသခ်ာေရးထားတာ အ့ံၾသစရာ။ သူ ႀကိဳက္တဲ့ ၀တၱဳေတြနဲ႔ စာေရးဆရာနာမည္ထဲ ကၽြန္မနာမည္နဲ႔ သူ႔ဆီကေန ကုန္ၾကမ္းရခဲ့ဘူးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ “သားထံမွတဆင့္” ၀တၱဳေလးကို ထည့္ထားတာ ေတြ႔လို႔ ကၽြန္မမွာ ေအာ္ရယ္မိတယ္။ သားျပည့္က စာစီစာကံုးေရးေနလွ်က္က “သိတယ္.. ေမေမရယ္ေတာ့မွာကို သားသိေနတယ္” လို႔ ေျပာတယ္။ သူ႔ဖခမည္းေတာ္က မနာလို အူတိုၿပီး “ သား.. ေဖေဖေရးတာေတြေရာ မႀကိဳက္ဘူးလား” လို႔ မေအာင့္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ၀င္ေမးေလတယ္။ “ သား..အခုေတာ့ မႀကိဳက္ေသးဘူး၊ ႀကီးလာရင္ေတာ့ ႀကိဳက္မယ္ထင္တယ္” လို႔ ေျဖေတာ့ အေဖလုပ္သူလည္း “ ေကာင္းကြာ” က လြဲလို႔ ဘာမွ ျပန္မေျပာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
သားျပည့္ရဲ႕ ေရးၾကည့္ပါ စာအုပ္ေလးက ကၽြန္မကို စြဲေဆာင္ေနၿပီ။ ေနာက္တစ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္မ ဆက္ဖတ္ေနမိတယ္။ အံမယ္… သူႀကိဳက္္တဲ့ ဂ်ာနယ္ထဲမွာ သူ႔အဘိုး အပတ္တိုင္းယူတဲ့ ဒီလိႈင္းဂ်ာနယ္လဲ ပါေနတာ ေတြ႔ေတာ့ သူ တစ္ခါတစ္ခါ ယူဖတ္ေနတတ္တာကို သတိရမိလိုက္တယ္။ အိမ္မွာ သားျပည့္ကို သူႏွစ္သက္တဲ့ မည္သည့္ ျပင္ပက စာအမ်ဳိးအစားကိုမဆို သူ စာစ ဖတ္တတ္တဲ့ အခ်ိန္ကတည္း ဖတ္ခြင့္ေပးထားခဲ့တယ္။
အို… အေလးစားဆံုးပုဂၢိဳလ္ေနရာမွာ အေဖ၊ အေမအျပင္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အေမစုပါ ထည့္ထားပါလား..။  သူ ဒီလိုေရးမယ္လို႔ ကၽြန္မ လံုး၀ မထင္ထားခဲ့ပါဘူး။ အ့ံၾသမိျပန္လွ်က္က ေက်နပ္စိတ္၊ ဘ၀င္က်စိတ္နဲ႔ ကၽြန္မရင္ထဲ သိမ့္ခနဲ ျဖစ္သြားရတယ္။ ဒီအေျဖအတြက္ ေမေမ သားကို ခ်စ္လိုက္တာ သားျပည့္ေရ…လို႔ စိတ္ထဲကေန ေရရြတ္မိတယ္။ သားျပည့္ကေတာ့ စာစီစာကံုးကို ေရးေနလို႔။
ကိုယ့္ရဲ႕ အခ်စ္ဆံုးသူ… ဆိုတဲ့ေဘးမွာ အေဖ၊ အေမအျပင္ အဂၤလိပ္စာလံုးေလးေတြ ေတြ႔လို႔ ဘယ္သူလည္း ေမးမိေတာ့ လံုး၀ (လံုး၀)မွကို မေျပာျပလို႔ သူ႔အသည္းေက်ာ္ ဖခမည္းေတာ္က ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္ေနရွာေလရဲ႕။ ေနာက္မွ သိလို႔ကေတာ့   ေခါင္းေခါက္ခံရၿပီမွတ္..တဲ့ သူ႔သားကို ေျပာေနေသးတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ ဇြတ္မေမးခ်င္။ ဒါက သူ႔ ကိုယ္ပိုင္အခြင့္အေရးပဲေလေနာ္။ ဒါေပမယ့္ “တစ္ေန႔ သား ေျပာျပခ်င္လာတဲ့ အခ်ိန္ၾကရင္ ေျပာျပေနာ္” လို႔ေတာ့ ကၽြန္မ ေစ်းဆစ္လိုက္မိေသးတယ္။ သားျပည့္က ၿပံဳးေစ့ေစ့နဲ႔ရယ္။ “ ေမေမ.. ေပါက္ကရေတြ မစဥ္းစားနဲ႔ေနာ္၊ ေမေမ မႀကိဳက္တာ သားတစ္ခုမွ မလုပ္ပါဘူး.. စိတ္ခ်” လို႔ သူက အတည္ ေျပာေနျပန္ေတာ့ ကၽြန္မ စိတ္ထဲ ႀကိတ္ၿပီး သက္ျပင္းခ်လို႔။ ( ဒီမနက္မွာ သူေက်ာင္းသြားကာနီး အိက်ၤ ီလဲေပးတုန္း ကၽြန္မကို အဲ့ဒီနာမည္ပိုင္ရွင္ ဘယ္သူဆိုတာ ေျပာျပပါတယ္။ အဲ့ဒီအေၾကာင္း သီးသန္႔ပို႔စ္ ေရးပါဦးမယ္။)
စာအုပ္ကို ဆက္ဖတ္ရင္းက အမုန္းဆံုးသူေနရာမွာ ထည့္ထားတဲ့ ကေလးမေလးႏွစ္ေယာက္။ အဲ့ဒီႏွစ္ေယာက္ နာမည္ကို သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုး အတူတူ ေရးထားၾကလို႔ “ဘာလို႔ အေျဖအားလံုး တူေနရတာလဲ၊ ဒီေလာက္ လွတဲ့ နာမည္ေလးေတြကို ဘာလို႔ မုန္းရတာလဲ သားရယ္” လို႔ ေမးမိတယ္။ သားျပည့္ေျဖတာက..
“ အဲ့ဒီႏွစ္ေယာက္က ပဲအလြန္မ်ားတယ္ ေမေမ၊ စာလည္း ည့ံတယ္၊ စကားကလဲ ပက်စ္ပက်စ္နဲ႔ မ်ားေသး၊ ေနာက္.. ေယာက်ာ္းေလးေတြကပဲ သူတို႔ကို ႀကိဳက္ေနသလို အထာေတြနဲ႔ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္၊ ဆရာမကိုလဲ အတိုင္အေတာ ထူတယ္၊ အဲ့တာေၾကာင့္… အျမင္ကပ္လို႔ ”
သားျပည့္အေျပာေၾကာင့္ ကၽြန္မမွာ ၿပံဳးပဲၿပံဳးရမလား၊ သက္ျပင္းပဲ ခ်ရေတာ့မလား ျဖစ္သြားရဲ႕။
သားျပည့္ ေျဖထားတဲ့ ၀မ္းအနည္းဆံုးေန႔နဲ႔ ရင္အခုန္ဆံုးအခ်ိန္… ေတြကို ဖတ္ရျပန္ေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ထဲ သနားသြားမိတယ္။ ကၽြန္မ သူ႔ကို ရိုက္ခဲ့ဘူးတယ္။ တုတ္နဲ႔မဟုတ္။ သတင္းစာကို က်စ္ေနေအာင္ လိတ္ၿပီး ေျခသလံုးကို ရိုက္တာပါ။ သားျပည့္က မ်က္ရည္လြယ္ခ်င္တယ္။ ငယ္ငယ္ေလးထဲက တစ္ခုခု သူမႀကိဳက္တာ၊ သူမလုပ္ခ်င္တာ၊ သူမစားခ်င္တာဆို မႀကိဳက္ဘူး၊ မလုပ္ခ်င္ဘူး၊ မစားခ်င္ဘူးလို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဘယ္ေတာ့မွ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း မေျပာဘူး။ သူက အားနာတတ္၊ ရွက္တတ္ေတာ့ မျငင္းပဲ ေအာင့္သီးေအာင့္သက္နဲ႔ ႀကိတ္မွိတ္ ႀကိဳက္ေပး၊ လုပ္ေပး၊ စားေပးတယ္။ မ်က္ရည္ေတြ က်ရင္းေပါ့။ ကၽြန္မေရာ သူ႔အေဖပါ ေယာက်ာ္းေလး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သူမ်က္ရည္က်တာကို လံုး၀မွ မႏွစ္သက္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မ်က္ရည္က်လာရင္ သတင္းစာလိတ္ ဆြဲၿပီး ရိုက္မိေတာ့တာပဲ။ ရိုက္ရင္လည္း သားျပည့္က ေအာ္မငိုပဲ ႀကိတ္ခံရင္း မ်က္ရည္ေတြ က်ေနတတ္တာ သိတတ္တဲ့ အရြယ္ထဲကပါပဲ။ အခု နည္းနည္း အသက္ႀကီးလာေတာ့ ဒီအက်င့္ေလးကို သူကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစား ေဖ်ာက္ခ်င္လာပါၿပီ။
 
တတိယစာမ်က္ႏွာ
သားျပည့္ေျဖထားတဲ့ ကိုယ္စုေဆာင္းထားတတ္တဲ့ပစၥည္းေတြကို ဖတ္မိေတာ့ ကဒ္ထူဘူးႀကီး တစ္ဘူးစာ အျပည့္သိမ္းထားတဲ့ ပိုကီမြန္ကဒ္ေတြ မ်က္လံုးထဲ သြားျမင္မိတယ္။
အင္း.. ရည္မွန္းခ်က္…တဲ့။ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္က ေျပာင္းသြားပါေရာ့လား..။  သံုးတန္းေလာက္အထိ ႀကီးလာရင္ ကေလးအထူးကု ဆရာ၀န္လုပ္မယ္ ေျပာခဲ့တယ္။ ကေလးေတြ ေနမေကာင္းရင္ ထိုးဖို႔ မနာတဲ့ ထိုးေဆးတီထြင္မယ္ဆိုပဲ။ အခု ငါးတန္းေရာက္ေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္က ေျပာင္းသြားေလၿပီ။ ငယ္ငယ္တုန္းကလို သား ႀကီးလာရင္ ဘာလုပ္မလဲ..လို႔ မေမးမိတာ ၾကာၿပီ။ ကြန္ပ်ဴတာကို ငယ္စဥ္ထဲက ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ကိုင္တတ္ျပန္ေတာ့ စစ္စတမ္ေဘာက္စ္ထဲက အစိတ္အပိုင္းေတြကို သူ အရမ္းစိတ္၀င္တစား ရွိေနတတ္တာကိုေတာ့ ကၽြန္မ သတိရလိုက္မိတယ္။
စိတ္ညစ္ရင္ လုပ္တတ္တဲ့ အျပဳအမူတဲ့..။ သားျပည့္ ေျဖထားတာက ေအာ္ျခင္း၊ စိတ္ေကာက္ျခင္းတဲ့။ သူ ေအာ္တာ ေဒါသႀကီးတာေတာ့ သူငယ္တန္းေလာက္က တစ္ႀကိမ္ေတြ႔ဘူးတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေအာ္တာမ်ဳိး မေတြ႔သေလာက္ပါဘဲ။ စိတ္ကေတာ့ တနဂၤေႏြသားေတြပီပီ၊ အေဖေရာ သားေရာ စိတ္ေကာက္တတ္တယ္။ သူတို႔ ကၽြန္မကို စိတ္ေကာက္ခ်ိန္ဆို ကၽြန္မ နားေအးပါးေအး စာေရးလို႔ ရတယ္။ မဟုတ္ရင္ အနားမွာ တြယ္ကပ္ ေႏွာက္ယွက္ေနၾကေရာ။ သူတို႔ သားအဖခ်င္း ေကာက္ရင္ေတာ့ ကၽြန္မက ၾကားက ျပန္ျဖည္ေရးသမား ကစ္ဆင္ဂ်ာေပါ့။
 
စတုတၳစာမ်က္ႏွာ
၅မိနစ္သာ အသက္ရွည္ဖို႔ က်န္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘာလုပ္မလဲကို ေျဖထားတာေတြ႔ေတာ့မွ သေဘာတက်နဲ႔ ကၽြန္မ ျပန္ရယ္လာႏိုင္တယ္။ သားျပည့္က ညအိပ္ရာ၀င္ရင္ မနက္စာ စားဖို႔ စိတ္ကူးေနၿပီ။ မနက္စာ စားေနခ်ိန္မွာ ေန႔လည္ ဘာစားရမလဲ ေတြးေနတတ္တဲ့ အစားပုတ္ေလးေလ။
  
ေနာက္ဆံုးစာမ်က္ႏွာ
မင္းအတြက္စကား..ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သားျပည့္ေရးထားတာက ကၽြန္မသူ႔ကို မၾကာခဏ ေျပာမိတဲ့ “ လူနဲ႔ ၾကည့္မွန္လိုပဲ၊ လူက ၿပံဳးျပရင္ မွန္ထဲက အရိပ္က ျပန္ၿပဳံးျပမယ္၊ လူက မဲ့ျပရင္ မွန္ထဲက အရိပ္က ျပန္မဲ့ျပမယ္၊ ကိုယ္ျပဳသမွ် ကိုယ္ျပန္ရတတ္တယ္” ဆိုတဲ့အေပၚ သူ နားလည္သလိုေလး ေရးထားတာလို႔ ကၽြန္မ သိလိုက္တယ္။

အမွတ္မထင္ သားျပည့္ရဲ႕ ေအာ္တိုစာအုပ္ကို သူ႔ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ ကၽြန္မ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီ ေအာ္တုိ စာအုပ္ေလးထဲက ကေလးမ်ားရဲ႕ ပကတိစိတ္ကို လွမ္းျမင္လိုက္ရတယ္။ သူတို႔ သိသလို၊ သူတို႔ နားလည္ လက္ခံထားသလို ရိုးသားတဲ့စိတ္ အရင္းခံနဲ႔ ေရးထားတာကို သူတို႔ရဲ႕ မသပ္ယပ္ မလွပေပမယ့္ ရိုးသားတဲ့ စကားလံုးေလးေတြကေန သူတို႔ စိတ္ကေလးေတြကို လွစ္ခနဲ လွမ္းျမင္လို႔ ရေနတယ္။
ကၽြန္မ စဥ္းစားေနမိတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မကို အခုလိုမ်ဳိး ေရးၾကည့္ပါစာအုပ္ေလး လာေရးခိုင္းရင္ ကၽြန္မလက္ေရးေတြက ေသေသသပ္သပ္နဲ႔ လွပေကာင္း လွပေနလိမ့္မယ္။ စကားလံုးေလးေတြကလည္း ဖတ္ခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်ေရးလိုက္တဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ စာလံုးေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ေတြက ကေလးမ်ားလို ရိုးသားျဖဴစင္ေနပါ့မလား။
ကၽြန္မ စဥ္းစားရင္း သံသယ ၀င္ေနမိလိုက္တာ၊ ကၽြန္မေလ… သားျပည့္ စာစီစာကံုး ေရးၿပီးလို႔ ေနရာက ထလိုက္မွ  သတိေတြ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ျပန္ကပ္ေတာ့တယ္။

ဆႏၵနဲ႔ဘ၀ တစ္ထပ္ထဲက်ၾကပါေစ။

0 comments:

Post a Comment