၄၁
ခရီးခုလတ္တြင္
ႏွစ္ကူးအိမ္ရွင္ ဤလူ႔ခြင္
ကြ်ႏု္ပ္ ေတြ႕သိျမင္။ ။
ဗသွ်ိဳး
ဂ်ပန္ျပည္၌
ႏွစ္သစ္ကူးခါနီးတြင္ အိမ္တြင္း အိမ္ျပင္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရသည္။
ႏွစ္ေဟာင္းက မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္မ်ား ႏွစ္သစဘက္သို႔ ပါမလာေအာင္ ျဖစ္သည္။
အိမ္ႏွင့္ ယာႏွင့္၊ ေဆြႏွင့္ မ်ိဳးႏွင့္၊ သားႏွင့္မယားႏွင့္ အတည္တက်
ေနထိုင္သူတို႔မွာ လာလတၱံ႕ေသာ ႏွစ္သစ္ကို မဂၤလာရွိေသာ ၀ါးက်ည္ေထာက္ႏွင့္
ထင္းရွဴးခက္ကို အိမ္၀တြင္စိုက္၍ ႀကိဳၾကမည္။ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္
မဂၤလာေကာက္႐ိုးထံုးကို အိမ္တံခါးတြင္ ဆြဲၾကမည္။ ေကာက္ညင္းမုန္႔လံုး၊
တည္သီးေျခာက္၊ သစ္ခ်သီး၊ ထင္းရွဴးေစ့၊ ပဲနက္၊ ငါး၊ ငါးဥ စသည္တို႔ကို
အိမ္ေစာင့္နတ္အား ေကြ်းၾကမည္။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔တြင္ အိမ္သားမ်ားႏွင့္
ေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟမ်ားဆံုကာ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္တို႔ကို သံုးေဆာင္ၾကမည္။
သန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္ ႏွစ္္ေဟာင္းကိုပို႔ေသာ ေခါင္းေလာင္းသံ
တစ္ရာ့ရွစ္ခ်က္ကို နားေထာင္ၾကမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ခရီးသည္ ဗသွ်ိဳးအတြက္ကား
ဤစားခန္းေသာက္ခန္း ပြဲလမ္းသဘင္တို႔သည္ အဓိပၸာယ္မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတစ္ပါး၏
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုၾကည့္ကာ ဗသွ်ိဳးသည္ အားက်၍ အထက္ပါကဗ်ာကို ဆိုလိုက္ေလသည္။
______________________________________
၄၂
ေအးစက္ လယ္ကြက္မ်ား
ျမင္းေက်ာေပၚမွာ စီးလို႔သြား
ကိုယ္ရိပ္ ေလးဘက္တြား။ ။
ဗသွ်ိဳး
ခရီးသည္စာဆိုႀကီး
တစ္ခါတစ္ရံ ျမင္းစီး၍ လွည့္လည္သြားလာရသည္။ အေဖၚမပါ တစ္ေယာက္တည္း
သြားရသည္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ ေဆာင္းေငြ႕ျဖင့္ ေအးစက္ေသာ ဟင္းလင္းျပင္
လယ္ကြက္မ်ားကို ျဖတ္သြားရသည္။ ခရီးသြားေဖၚသြားဖက္ကို ၾကည့္သည္။ မေတြ႕ရ။
မ်က္ႏွာဘက္တြင္လည္း မေတြ႕ရ။ ေက်ာဘက္တြင္လည္း မေတြ႕ရ။ လက္ယာ လက္၀ဲတြင္လည္း
မေတြ႕ရ။ ေျမႀကီးဘက္သို႔ ငံု႔ၾကည့္ေတာ့မွ မိမိ၏ ကိုယ္ရိပ္သည္ ေျမေပၚတြင္
ေလးဘက္တြားကာ လိုက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေတာ္ပါေသး၏။ သူတစ္ေယာက္ေတာ့
အေဖၚရွိပါေသးသည္တကားဟု စာဆိုႀကီး စိတ္ေအးရသည္။
_______________________________________
၄၃
ယိုသွ်ိႏိုမွာကြယ္
ခ်ယ္ရီပန္းကို ျပပါမယ္
နတ္ထင္းခေမာက္ရယ္။ ။
ဗသွ်ိဳး
တစ္ႏွစ္တြင္
ဒီတစ္လေပေပါ့၊ တစ္လတြင္ တစ္ရက္တည္း၊ ခက္ခဲတဲ့ ရက္ဗုဒၶါ၊ ပြင့္ရွာၾက
စံုၿမိဳင္တြင္း ဟူ၍ ပိေတာက္ပန္းကို ျမန္မာတို႔ ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ၾကသည္။
ဂ်ပန္ျပည္တြင္လည္း တစ္ႏွစ္လံုးတြင္ သီတင္းတစ္ပတ္သာ ေ၀ေ၀ဆာဆာပြင့္ကာ
က်န္ရက္မ်ားတြင္ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည့္ ခ်ယ္ရီပန္း ရွိပါသည္။ ခ်ယ္ရီပန္းသည္
တစ္ပြင့္ခ်င္း ဂုဏ္မထင္ေပၚပါ။ ပင္လံုးကြ်တ္ပြင့္လွ်င္ကား ျမင္ရသူစိတ္ကို
ၾကည္ညြတ္ေစႏိုင္ပါသည္။
ေႏြဦးရာသီ
ခ်ယ္ရီပန္းပြင့္ေသာအခါ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ား ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး
ခ်ယ္ရီပန္းၾကည့္ ထြက္ၾကသည့္ အေၾကာင္းကို အထက္က ေရးဖူးခဲ့ပါၿပီ။ သူတို႔သည္
ခ်ယ္ရီပန္းကိုၾကည့္၍၊ ခ်ယ္ရီရိပ္ကို ခို၍၊ ေပ်ာ္ၾကရႊင္ၾက စားေသာက္ၾကပံုမွာ
သႀကၤန္ရက္အတြင္း ေရပက္ခံထြက္ၾကေသာ ျမန္မာတို႔ႏွင့္ တူသည္ဟုဆိုလွ်င္
မွားလွမည္ မထင္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဂ်ပန္တို႔သည္ ခ်ယ္ရီပင္ကိုမတက္၊
ခ်ယ္ရီခက္ကိုမခ်ိဳး။ ရင္မွာပ်ိဳးေသာ သားသဖြယ္ ၾကည့္ရႈယုယၾကပါသည္။
နာရာခ႐ိုင္အတြင္း
ယိုသွ်ိႏိုေတာင္ထြတ္သည္ကား ခ်ယ္ရီပန္း႐ႈစခန္းတို႔တြင္
အေက်ာ္ေစာဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ယခု စာဆိုႀကီးဗသွ်ိဳးသည္ ေတာင္ေ၀ွးစြဲလွ်က္၊
ေက်ာပိုးအိတ္ေဆာင္လွ်က္၊ သစ္ေခါက္ခေမာက္ေဆာင္းလွ်က္ ယိုသွ်ိႏိုသို႔
တစ္ေယာက္ထီးတည္း ေရွ႕႐ႈသြားေနပါသည္။ ေဒ၀ဒါ႐ုေခၚ နတ္ထင္းတစ္မ်ိဳး၏
အေခါက္ႏွင့္ လုပ္ထားသည့္ ခေမာက္ကို သူအားနာပံုရသည္။ သူစိတ္ထင္ရာ သြားသမွ်
သူ႔ခေမာက္မွာ ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာမေရွာင္ လိုက္ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဒီတစ္ခါမူ
သူက နတ္ထင္းခေမာက္ရယ္ဟု အာလုတ္ျပဳကာ ယိုသွ်ိႏို ေတာင္ထြတ္ကို
ေရာက္သည့္အခါ ခ်ယ္ရီပန္းကို ျပပါလိမ့္မယ္ဟု ႏွစ္သိမ့္စကား
ေျပာသည့္အေနျဖင့္ ဤဟိုကၠဴကို ေရးပါသည္။
_______________________________________
၄၄
ျမင္လိုခ်င္လွ်က္ပါ
အ႐ုဏ္က်င္းသည့္ ခ်ယ္ရီမွာ
နတ္မင္း ေရႊမ်က္ႏွာ။ ။
ဗသွ်ိဳး
ဤဟိုကၠဴမွာ
ေရွးသမိုင္းေဟာင္းကို အေျချပဳပါသည္။ တစ္ရံေရာအခါက ေဇာ္ဂ်ီတစ္ဦးသည္
ယိုသွ်ိႏိုအနားတြင္ တံတားေဆာက္ခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္ေစာင့္နတ္တစ္ဦးထံ
အကူအညီေတာင္းသည္။ ထိုေတာင္ေစာင့္နတ္၏ မ်က္ႏွာမွာ
အလြန္ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နတ္မင္းသည္ ညဥ့္ေမွာင္ရိပ္တြင္သာ
တံတားကိုေဆာက္သည္ဟု ေရွးသမိုင္းထြက္စကား ရွိသည္။
ယခုဗသွ်ိဳးသည္
ခ်ယ္ရီပန္းၾကည့္ရန္ ယိုသွ်ိႏို ခရီးအၾကားတြင္ေရာက္ေနသည္။ ထိုမွ်လွပေသာ
ေတာေတာင္၊ ထိုမွ် ၾကည္ညြတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ခ်ယ္ရီပန္းေတာတြင္
ထိုေတာင္ေစာင့္နတ္၏မ်က္ႏွာ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းသည္ ဆိုသည္မွာ
ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဗသွ်ိဳး သံသယ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အ႐ုဏ္ေရာင္နီတြင္
ခ်ယ္ရီပန္းမ်ားအၾကား၌ ဟိတိုကို တိုႏုသွ်ိဳ နတ္မင္း၏ မ်က္ႏွာကို
ျမင္ခ်င္လွ်က္ရွိေၾကာင္း တမ္းတလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
_________________________________________
၄၅
မ်ားစြာ မ်ားစြာသာ
အရာတို႔ကို ေအာက္ေမ့သြား
ခ်ယ္ရီေၾကာင့္တကား။ ။
ဗသွ်ိဳး
ဗသွ်ိဳးသည္
ဒုတိယခရီးရွည္တြင္ ငယ္စဥ္က ဆမူရအိသူရဲေကာင္းအျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့ရာ
အရပ္ကို၀င္သည္။ မိမိႏွင့္ ဟိုကၠဴေရးဖက္ (ကြယ္လြန္သူ) အရွင့္သားႏွင့္
ဟိုကၠဴအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ရာျဖစ္ေသာ ခ်ယ္ရီပင္မ်ားေအာက္တြင္ ထိုင္သည္။
ထိုအခိုက္တြင္ ရင္ဖြင့္လိုက္သည္ကား အထက္ပါ ဟိုကၠဴပင္တည္း။
____________________________________
၄၆
ေန႔တာရွည္သမွ်
ေတးခ်င္းဆို၍ အားမရ
ဗီလံုးငွက္ငယ္ပါ့။ ။
ဗသွ်ိဳး
ေရာင္နီလာမွစ၍
ေန၀င္ဖ်ိဳးဖ်ထိတိုင္ေအာင္ ေကာင္းကင္တြင္ အေတာင္ခတ္ကာ ဗီလံုးငွက္ငယ္
ေတးဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်နပ္အားရပံုမေပၚ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗသွ်ိဳးက လံု႔လ၀ီရိယ
ႀကီးပါေပသည္တကားဟု ခ်ီးမြမ္းလိုက္သလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ လြန္လွေခ်ကလားဟု
ကဲ့ရဲ႕လိုက္သလား။ ႏွစ္ခုစလံုး ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
_____________________________________
၄၇
အလွျမစ္ဖ်ားခံ
အညာေက်းလက္ လယ္ေတာယံ
ေကာက္စိုက္မ ေတးသံ။ ။
ဗသွ်ိဳး
အထက္ဟိုကၠဴတြင္
အလွဆိုေသာေနရာ၌ ကဗ်ာဟူ၍လည္း တခ်ိဳ႕အနက္ဆိုၾကသည္။ အဖြင့္စကားလည္း
အမ်ိဳးျပားသည္။ က်ဥ္းက်ဥ္းတိုတိုမွာကား တစ္ခါေသာ္ ဗသွ်ိဳးသည္
မိတ္ေဆြတစ္ဦးႏွင့္ စကားေျပာေနသည္။ မိတ္ေဆြက အယဥ္အလွ ကဗ်ာသီခ်င္းတို႔ကို
ေက်းလက္ေဒသတြင္ ေတြ႕ရပါမည္လားဟု သံသယစကား ဆိုသည္။ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး
အေခ်အတင္ေဆြးေႏြးေနခိုက္ ေကာက္စိုက္သမတို႔၏ ေတးသံသည္ ဗသွ်ိဳးထံသို႔
ေရာက္လာသည္။ ဗသွ်ိဳးသည္ အေျဖကို ေ၀းေ၀းလံလံ ရွာရန္မလိုေတာ့ၿပီ။ စုတ္တံကို
ေကာက္ကိုင္၍ အထက္ပါဟိုကၠဴကိုေရးကာ အေျဖေပးလိုက္သည္။ ကဗ်ာရဲ႕မူလ၊
ေရႊညာေက်းလက္ လယ္ေတာက၊ ေကာက္စိုက္ ေတးသံပါ တဲ့။
____________________________________
၄၈
ဆင္းရဲသား သူငယ္
စပါးႀကိတ္စ ျပဳၿပီကြယ္
လကို ၾကည့္လို႔ရယ္။ ။
ဗသွ်ိဳး
ဗသွ်ိဳးသည္
ခရီးရွည္ထြက္၍ ဘ၀ကို ေလ့လာေသာအခါ ေလာကဓံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႕ရသည္။ ယခု
ဆင္းရဲသား လူငယ္တစ္ဦးကို သူေတြ႕သည္။ ညဦးလေရာင္ထဲတြင္ သူငယ္တို႔ဘာ၀
သူ႔ခမ်ာ သြားလာလႈပ္ရွားခ်င္လိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ဘ၀တြင္
ဤအခြင့္အေရးကိုမေပး။ ထို႔ေၾကာင့္သူသည္ ႀကိတ္ဆံုတြင္ စပါးကို ႀကိတ္သည္။
သူ႔အတြက္ ေျဖေဖ်ာ္စရာ အေဖၚအေပါင္းကား ေကာင္းကင္က လမင္းႀကီးသာတည္း။
မသာလည္းတ၊ သာလည္းတ၊ ဖိုးလ ေငြေသာ္တာ။
____________________________________
၄၉
ကန္စြန္းႏြယ္ ပင္ရင္း
ဆန္ဖြပ္သမား ေမာေျဖျခင္း
သနားဖြယ္ ႐ႈခင္း။ ။
ဗသွ််ိဳး
ၿခံစည္း႐ိုးေပၚတြင္
ကန္စြန္းႏြယ္ပြင့္မ်ား လန္းလန္းဆန္းဆန္း ပြင့္ေနၾကသည္။ ၿခံစည္း႐ိုးအနား
ကန္စြန္းႏြယ္ပင္ရင္းတြင္ လူတစ္ေယာက္ ဆန္ဖြပ္ေနသည္။ ယခု က်ည္ေပြ႕သံ
ခဏရပ္သြားသည္။ ဆန္ဖြပ္သမားသည္ နဖူးက ေတြေတြစီးေနေသာ ေခြ်းကိုသုတ္ရင္း
ေနပူေလာင္တြင္ ရဲရဲရင့္ရင့္ ပြင့္လန္းေနၾကေသာ ကန္စြန္းႏြယ္ပြင့္
ႏုႏုေလးမ်ားကိုၾကည့္ကာ အားက်ေနပံုရသည္။ ကန္စြန္းႏြယ္ပြင့္က ႏုႏုႏွင့္
ခံႏိုင္ရည္ရွိသည္။ မိမိက ၾကမ္းၾကမ္းႏွင့္ ခံႏိုင္ရည္မရွိ။ ရွက္ဖြယ္၊
ရွက္ဖြယ္။ မိမိကိုယ္ကို တရားခ်၍ ႏွစ္သိမ့္ေစသည္။ သို႔ေသာ္လည္း
စာဆိုအေနႏွင့္ကား ဤျဖစ္ရပ္သည္ သနားဖြယ္ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။
_______________________________________
၅၀
႐ြက္သစ္ ေ၀ပါၿပီ
ကိုယ္ေတာ့္ယိုစီး က်မ်က္ရည္
သုတ္ႏိုင္ခ်င္ဘိသည္။ ။
ဗသွ်ိဳး
ဤဟိုကၠဴ၏
ေနာက္ခံသမိုင္းကား ဤသို႔ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ျပည္၊ ေရွးေဟာင္းေနျပည္ေတာ္
နာရာၿမိဳ႕တြင္ သွ်ိဳးဒအိဂ်ိ၀တ္ေက်ာင္း ရွိပါသည္။ ဤ၀တ္ေက်ာင္းကို
တ႐ုတ္ရဟန္းေတာ္ ကန္ဂ်င္(ဂန္ရွင္)က တည္ေထာင္ိခဲ့ပါသည္။ သကၠရာဇ္ ၇၄၅
ခုႏွစ္တြင္ ရဟန္းေတာ္သည္ တ႐ုတ္ျပည္မွ ဂ်ပန္ျပည္သို႔ သာသနာျပဳရန္
ပင္လယ္ကိုျဖတ္၍ လာရသည္။ ပင္လယ္ခရီးၾကမ္းတြင္ ဒုကၡအမ်ိဳးေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္
ေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ပင္လယ္ေလငန္ထိ၍ မ်က္ေစ့လံုး၀ကြယ္ရသည္။
ဗသွ်ိဳးသည္
ခရီးရွည္လွည့္ခိုက္ သွ်ိဳးဒအိဂ်ီ၀တ္ေက်ာင္းတြင္ ကန္ဂ်င္ကိုယ္ေတာ္ႀကီး၏
ပံုေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ေသာအခါ ဤသမိုင္းအၾကာင္းအခ်က္ကို သတိရ၍ အထက္ပါ ဟိုကၠဴကို
ဖြဲ႕ဆိုခဲ့ပါသည္။
ဗသွ်ိဳးဖူးေျမွာ္ခဲ့သည့္
ကန္ဂ်င္ ကိယ္ေတာ္ႀကီး၏ ပံုေတာ္ကို ယေန႔တိုင္ ဖူးႏိုင္ပါေသးသည္။
မၾကာေသးမီအတြင္းက ဤပံုေတာ္ကို ျပင္သစ္ျပည္ ပါရီၿမိဳ႕၌ တခမ္းတနား ျပသ
အပူေဇာ္ခံခဲ့ပါေသး၏။
__________________ ဆက္ပါဦးမယ္ ____________________
0 comments:
Post a Comment